onsdag 2. desember 2009

Feriefølelse og praksisforventninger!

Kjenner på at oppgaven er levert! ÅH SÅ GODT!!!
Hver gang en ny utfordring møtes i utdannelsen så føles den uoverkommelig... og jeg tenker først at dette går aldri bra! -så tenker jeg: bare jeg kommer meg gjennom DETTE så blir resten en tur i parken..så kommer lyset...ÅH, kanskje jeg klarer det? og ja, jeg har jo hegt med på lasset, gjennom svinger og over humper, hittil..
Sensur faller før jul..spent på det!!

Tanken på at det snar t er jul er svært deilig:) ferieeeeeee! Husker det i fjor og, at tanken på ferie sjelden har vært SÅ forlokkende!

Men først nå, denne uken, skole. Vi skal få foreskrivingsrett på prevensjon til jenter mellom 16 0g 20, det krever undervisning..tørt, langtekkelig, men samtidig er det deilig.. ikke oppgavepress eller praksisytelse..kun sitte der og FÅ undervisning! i TIMESVIS! heheh..
Neste uke venter praksis igjen, med tilhørende innlevering av fagnotat...synes som et kakestykke i forhold til hovedoppgaven:) to uker hos de syke nyfødte blir spennende og utfordrende.

Etter jul bære det på hybel! For aller første gang i mitt liv skal jeg være borteboerstudent.. har alltid vært fasinert av det der.. sikkert siden den døren aldri har stått åpen for meg. Gleder meg;) Pendling;) Tog;) og KUN meg selv å tenke på... i 9 uker! Aldri skjedd før det.. ALL min skolegang har blitt gjennomført etter at jeg fikk barn! JA det går an å få barn tidlig og likevel BLI til noe:) Skolene ligger der, blir aldri borte!

Så VOSS, here I come... hele januar, halve februar ..resten av halvpartene av februar skal tilbringes på Føderiket i Oslo! SÅ heldig er det ikke mange jordmorstudenter som er!!! Takk til Bippi Trovik..min nyervervede jordmorvenn! Jeg gleder meg til 2010.. har 2008 og 2009 vært givende, spennende og utfordrende og stort..så blir ikke 2010 noe mindre av noen ting!!! WOW! TEnk, jeg er på vei..en god vei, en spennende vei, en utfordrende vei.. det KILER I MAGEN!:)

(og tillegg har sambo fått seg en knallkjekk jobb, minstesønnen skal bytte skole, bli Steinerbarn....bare gode ting kommer, og fortsetter å komme...jeg vokser og lærer og erfarer og liker i grunnen livet mitt mer nå enn noengang,))

*BLESS*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar