onsdag 27. januar 2010

Voss! Vinter! WEE!

Ja, nå er jeg på Voss! Blitt hybelboer! For første gang... rart..

Utrolig kjekk og lærerik praksis. Kombinert føde- og barselavdeling, med observasjonstrengende gravide i tillegg! All round avdeling med andre ord.

Har vært med på igangsettelser, vurderinger for innleggelse pga overtid og vannavgang. 4 fødsler, hvorav 3 har landet i mine hender:) Masse babyer og nybakte mødre, til og med tvillinger født noen uker før termin. Mye å lære, utfordringer og hodet er ganske fullt av tanker når jeg er alene på hybelen etter vakt.

Hybelen ja... og Voss Sjukehus.. Tar toget til Vossevangen ( flashback til en Ove Thue-låt fra 80-tallet! ) Går noen hundre meter (700 tror jeg) til sykehuset, og enda noen hundre (300?) fra sykehuset til hybelen.. No big deal liksom? Hah! Det er oppover-oppover-oppover-bakker.. heeele veien.. siste bakken opp til hybelen blir på avdelingen kalt angina-bakken, eller beinbrekke-bakken.. jepp... det er ganske vanlig at folk knekker kroppdeler i den bakken om man ikke holder seg på beina! Blodsmak i munnen og sure muskler i beina er dagligdags.. og i dag ble brodder innkjøpt, jeg vil være en av dem som klarte seg opp og ned bakken:)

Jaja, kondisen har bedret seg, og beina blir litt mindre sure for hver gang bakken forseres:) I den forbindelse kan nevnes at min kjæres arbeidsplass blir besøkt en til to ganger hver gang jeg er hjemme på "perm".. svømming, ah, godt for kroppen ja:) Kroppen min er merkbart mere glad etterhvert som tiden går.. life is good!

Hjemme steller sambo og pjokken sammen, de er søte og flinke! Pjokken er denne uken på besøk på sin forhåpentligvis nye skole.. han stortrives så langt, og da håper vi det vedvarer og at skolen ser det som gunstig at han blir en del av klassen! Utrolig kjekt å høre ham fortelle om det som gjøres på skolen, som vi syns gjør dette til den helt rette skolen for ham.. JEG skulle gått på dem skolen, de to eldste skulle gjort det, og skulle det bli flere medlemmer i familien så er Steinerskolen obligatorisk i vår familie fra nå!<3

Under 5 mnd igjen nå til jeg skal være jordmor på egne ben.. AH!
Og om 2 uker er jeg i Oslo på Føderiket! Weee.... yes, life is good! A handful, but a good handful!

Tidligvakt i morgen, og jeg syns det kan bli fødsel på meg da.. så jeg får legge meg..
*natta*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar